arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

جلیقه روباتیک  آمازون برای حفاظت از کارمندان رونمایی شد / دارای سنسورهای هوشمند / کاهش خسارت های جانی محیط کار

طی سال گذشته آمازون برای  ایمنی کارمندان بخش انبار خود از تکنیک های متعددی کمک گرفته و یکی از این تکنولوژی های جدید که اخیرا رونمایی شده جلیقه روباتیک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طی سال گذشته آمازون برای  ایمنی کارمندان بخش انبار خود از تکنیک های متعددی کمک گرفته و یکی از این تکنولوژی های جدید که اخیرا رونمایی شده جلیقه روباتیک است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، جلیقه های روباتیک ترکیبی از کمربند و استین های الکترونیک هستند که به شیوه ای طراحی شده اند که زا جان کارکندان حفاظت کنند.

این جلیقه ها به شکلی طراحی شده اند که ایمنی کارگران را در هنگام نیاز به وارد شدن به فضاهای پر خطر حفظ کنند. سنسورهای تعبیه شده در این جلیقه روباتیک آمازون به کارگر هشدار می دهد که خطر در کمین است و برای جلوگیری از برخورد با موانع به کاربر اخطار کاهش سرعت می دهد.

برد پورتر رئیس بخش روباتیک آمازون می گوید: "همه سیستم های روباتیک ما از چندین سیستم ایمنی برای پیشگیری از برخورد با موانع فیزیکی برای ورود، کنترل فرایندها و هماهنگی با سیستم های جانبی استفاده می کنند.آنچه که جلیقه برای کارگران در نظر دارد ترکیبی است از شناسایی موانع، مسیریابی قوی و برنامه ریزی برای عملیات های بارگیری و باربری در انبارهای آمازون.

جالب است که این روزها  ایمنی مرتبط با تعاملات انسان و روبات در محل کار نیز به یک  نگرانی عمده تبدیل شده است. برخی از مطالعات نشان می دهد که بسیاری از حوادث روباتیک در شرایط عملیاتی غیر معمول مانند برنامه نویسی، تعمیر و نگهداری، آزمایش، راه اندازی و یا تنظیم روبات ها رخ می دهند. با این وجود آمازون از روبات ها برای کاهش مخاطرات کمک گرفته است.

در ماه دسامبر، دوازده نفر از کارکنان انبارهای آمازون در یک حادثه مرتبط با مواد منفجره  مجروح شدند و به بیمارستان فرستاده شدند. بنابراین به نظر می رسد حضور روبات ها در محل کار برای پیشگیری از حوادث مفید است.

 

نظرات بینندگان